lördag 6 mars 2010

Irriterande.

Jag blir milt uttryckt irriterad på detta bredbandsbolag som jag inte nämner vid namn ännu. Vi har fortfarande bara tillgång till internet på en dator, vilket i och för sig inte är hela världen, men ändå. De skulle skicka oss ett nytt modem som jag beställde och det kom i veckan. Kalasbra kände jag! Äntligen kan vi snart ha internetmöjligheter till alla datorerna igen.

Min bror kom inom idag för att fixa det till oss, snäll som han är, och satt först en stund med det själv för att försöka installera eländet. När han nu inte fick ordning på det, så ringde han supporten. Efter en god stund i telefon med support, så konstaterar denna människa i andra änden att det är fel sorts router vi har fått. Den fungerar inte här. Jättebra ju att de vet vad de ska skicka ut till vem ju. En stycken irriterad bror i luren och en stycken väldigt irriterad jag i krokarna här i huset. På sätt och vis så blev jag inte jätteförvånad, för varför skulle det fungera denna gången? Å andra sidan så hoppades jag förstås att det skulle lösa sig idag. Vi ska skicka tillbaka den vi har nu och få en annan. Jag kan ju erkänna att den packades inte ner så särskilt snyggt i kartongen. Inte alls snyggt faktiskt.
Ja, så kan det bli. Vi får se det positivt........Wilma var också med och hon var ute och lekte med sin kompis Meika en stund, så lite gott förde det med sig ändå.

Undrar när den nya routern kommer. Det ska bli spännande att se vad det blir för något kul de skickar denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar