söndag 14 mars 2010

Fotbolls- och talboksdags.

Jag tittade ut genom fönstret i förmiddags och upptäckte till min förvåning att det snöade. Det var inte det lilla snöfallet heller, det snöade jättemycket just då. Inte riktigt den väderleken jag hoppats på idag när P15 skulle spela sin första träningsmatch för året. Detta bäddar ju för en förkyld son igen inom några dagar var min första tanke. Själv drog jag på mig värsta vinterutstyrseln, för frysa tänkte jag inte göra när jag stod och tittade på dem. Väl ute, som den Michelingubbe jag känner mig när jag tagit på mig termobyxor, tjocka jackan, mössa, lovikavantar och dubbla strumpor i vinterkängorna, så hade det slutat snöa.:) Det var riktigt skönt ute och solen tittade fram! Det var också riktigt skönt att som omväxling inte stå och frysa när jag tittade på en match. (Mer än om fötterna då förstås.) Jag är så stolt över mig själv som äntligen lärt mig att klä på mig ordentligt när jag ska stå stilla utomhus.:)

Nu är det igång. Fotbollen har smugit sig in i allas våra liv igen. Degeberga P15 mötte Hässleholm hemma och matchen i grusen som var tung att springa i, slutade oavgjort med 3-3. "Våra" spelade riktigt bra idag. Skoj!

För övrigt känner jag mig ledsen och extra tung i sinnet idag. Det finns saker jag måste släppa. Saker som jag inte ska låta mig se som hinder för mig och mitt inre och som tar min energi. Det är absolut inte värt det. Ändå så mår jag dåligt av det. Varför gör jag inte lite mer som vattnet ibland? (Jag fick dessa kloka ord av en som har betytt mycket för mig.) När vattnet stöter på hinder (tex en sten), så försöker det inte flytta på det - vattnet går runt om. Med tiden och vattnets rörelse blir stenen mindre och mindre.

Jag har nu äntligen köpt mig en talbok. Jag har tänkt göra det länge eftersom jag har så svårt att koncentrera mig på vad jag läser och blir så snabbt trött i huvudet. Jag hittade denna med Mia Törnblom på bokrean. Hon ska ju vara superbra med många kloka ord, råd och tips, har jag hört av de som varit på hennes föreläsningar. Själv har jag fortfarande inte någon som helst erfarenhet av henne, men nu minsann ska jag ta tag i detta och lysna på henne. Snart i alla fall. Det hjälper mig inte mycket att sitta och titta på fodralet som jag nu gjort ett par veckor. Antar jag.........

1 kommentar:

  1. Kloka ord det där om vattnet, ska jag försöka att ta till de där dagarna som är tunga. Svårt att förklara, men jag gillar din blogg just därför att det känns som du är dig själv. Ingen "fasad" utan en "äkta Kristina". Jag känner ju inte dig så väl, men beundrar dig för att du är den du är och vågar stå för att ibland är livet inte enkelt, vilket det känns som alla andra tycker. Fortsätt skriva, det uppskattas!

    Kan förresten rekommendera ljudböcker. Istort sett det enda sätt jag läser på nu för tiden ;0) Perfekt när man gör tråkiga saker!

    Ha en härlig söndag! Många kramar Kristina Lindblad

    SvaraRadera