onsdag 31 mars 2010

Ihopkopplastrumpemojäng behövs.


Idag tänkte jag vara lite aktiv, men som det känns nu blir den aktiviteten mycket sparsam. Jag har sovit dåligt och är inte pigg av min mesiga förkylning. Jag som aldrig brukar vara förkyld. Hrm. Jag är ju oftast mer eller mindre trött i kroppen ändå, så när det blir värre än vanligt blir jag riktigt gnällig! Det värsta är att jag känner att jag gnäller mer än männen gör när de är förkylda. Det är inget bra betyg.:) :/ Men innan vi vet ordet av så är jag pigg och normaltrött igen! :)

Jag ska ändå försöka ta mig iväg och inhandla lite att plantera på mamma & pappas och farmor & farfars gravar. Risken är att det kan ta slut om jag väntar till imorgon tänkte jag så det får bli idag. Stackars lilla Göran får följa med, men han var faktiskt snäll och erbjöd sig.:) Påskliljor och penséer är tanken där också. Förvånande eller hur?

Jag har inget emot att tvätta, men att para ihop strumpor är inte riktigt lika kul............

Jag blir så trött på dessa nytvättade strumpor. Hur jag än vrider och vänder på dem, kollar så längden stämmer och kollar de svarta mot ljuset så att de har samma färg osv., osv, så får jag inte ihop dem. Dessutom så försvinner det strumpor!? Var blir de av? Skulle där mot förmodan vara jämnt antal så passar de två sista inte alls ihop och om jag någon gång upptäcker att jag fick ihop dem rätt så känner jag mig riktigt nöjd.:) (I det läget har jag inte höga krav på vad som behövs för att känna mig nöjd.) Hur kan det komma sig att det är näst intill omöjligt att para ihop rätt strumpa med rätt strumpa när de är tvättade? Var finns ihopkopplastrumpemojängen? Det finns ju alla möjliga bra uppfinningar till allt, så var finns den som man kan "koppla" ihopa strumpkompisarna med innan de slängs i tvättkorgen? Var är den???

1 kommentar:

  1. Här tex: http://www.strumpboden.com/product_info.php?products_id=1804&osCsid=8fbd32315fed08e582ee7da3b055ff19

    SvaraRadera