lördag 27 mars 2010

Våren är verkligen på ingång!

Ibland får jag något märkligt behov av att ha något i färgen orange/orangeröd i min närhet. Det är kanske så........att vi ibland behöver olika färger olika mycket av olika anledningar. Jag vet inte om det är så, men just nu sörplar jag i mig denna färgen. Läser jag i min bok om färgen orange, står där bla att den stimulerar optimism, självförtroende, förändring, motivation osv..........ja, det är ju precis vad jag söker.

Solen och värmen vi hade igår var ju helt fantastisk tyckte både jag och min smygande tiger. Det var riktigt ljummet, härligt underbart i luften.

Frågan är vad den stackars bambun gillade att ha en katt liggande på sig när hon låg och smög på mig. Hon syns ju nästan inte alls heller........

Att Tussi njöt av solen går inte att ta miste på. Vad är skönare än att rulla rundor på grannens varma infart. Jag kanske ska testa.:)

Här är fler som helt säkert uppskattar att snön smält bort. De har haft en tuff vinter de stackars hjortarna. Ja, inte bara de.........alla de vilda djuren har inte haft det lätt i all snö och kyla.

Skridskobanorna kämpar fortfarande med att visa att de finns. Det skulle kunna vara för att Göran ska minnas de skojiga turerna med "plogmaskinen".:) Dammen där vi ägnade ett antal trevliga timmar i vintras där det åktes skridskor, grillades och umgicks är snart en damm med endast vatten igen.

Isen är på väg att bli ett minne blott och ser på sina ställen ut som ett månlandskap eller nåt.

Jag såg dem inte, och det var inte meningen att skrämmas. Skrämde dem gjorde jag bevisligen, där de simmade under buskarna, vid den isfria kanten när jag promenerade runt dammen.

Herr och Fru Anka kan på sina ställen simma igen. Det ser så rofyllt ut där de glider fram. Jag bara satte mig där på en bänk........och satt. Jag försökte njuta av värmen, solen och lugnet. Ibland kan jag och ibland går det sämre. Denna gången gick det hyfsat. Övning ger färdighet sägs det och detta är ju en helt okej övning om jag tänker efter.

Vi har en underbar tid framför oss nu. Det är så fint när knopparna som redan börjar visa sig slår ut och det blir grönt runt oss igen. Den där ljusa gröna färgen.......det är så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar