torsdag 4 mars 2010

Vårkänslorna är på gång

Jag tittade på termometern när jag steg upp i morse och såg att det var nästan 8 grader kallt ute. Då undrar jag snabbt hur jag häromdagen fick för mig att våren kanske var på väg. Det var väl förmodligen det härliga fågelkvitter som hördes runt om i träd och buskar, men det känns ju lite sådär halvtrist att det nu är så kallt igen. Däremot så tror jag att Tussi börjar få lite av de där vårkänslorna trots allt. Det har varit lite spring ut och in några dagar nu, som det inte varit på väldigt länge, så våren är definivt på väg. Hennes största bekymmer är nog att det är jobbigt att gå ut genom luckan, så ofta sitter hon och stirrar på handtaget på dörren en stund och hoppas på mänsklig hjälp. Jo då, det fungerar mycket bra. Nästan varje gång. Hon är lagom bortskämd.:)


Hon verkar faktiskt gilla sitt rosa hus och har tillbringat lite lektid här. Hallå! Någon hemma? Shit........Där är en mus i mitt hus!

Sådär ja.......nu har musen fått vad den tål.:)


Jag såg en hund i en kvällstidning idag som var det största jag någonsin sett. Hunden bodde ju inte i Sverige såklart, för det är väl sällan eller aldrig det är så extrema saker här i Sverige, men ändå. Hur klarar man att ta hand om en jättehund som käkar 50 kg mat i veckan och väger 110 kg!? Det är ju bara att hoppas att han inte får för sig att han är en knähund utan tycker att det är helt okej att sitta bredvid i soffan, så som han gjorde på bilden i Kvällsposten. Jag blev trött bara jag såg bilden. Hur mycket motion behöver inte den jycken.? På tal om hundar och soffa så var denna hörnan Essis favorithörna när hon var här. Gott tycker Tussi att hon fått tillbaka den igen.

Olyckligt upptäckte jag att jag missat ett sms från Jennifer igen, där hon frågade om jag ville med ut och gå. Jag kastade mig på telefonen och ringde & sms:ade, men inget svar förrän på sista försöket. Då hade de redan varit ute på en liten tur, men gick gärna en runda till med mig. Yes! Glad blev jag.:) Jag säger bara.......vilket väder! Klarblå himmel, en skinande härlig sol, fågelkvitter, en glad hund, trevligt sällskap och sist men inte minst.........vi kunde gå i skogen! Nu förstår jag varför Tussi gillar att vara ute idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar