söndag 28 mars 2010

Nu är det Sommartid.....

En stulen timme tack vare sommartidsinställningen, men jag brukar inte ha problem med att ändra om min "kroppsklocka", så för mig är det lugnt på den biten. Jag är bara glad att jag kommit ihåg att ändra den.:)
Jag undrar hur länge min kropp fixar att bara sova typ 5 timmar per natt. Inte bra i längden är nog det jag vet säkert när det gäller mig. För övrigt så gillar jag när jag väl kommit upp ur sängen. Dusch och frukost, sen är det lugnt och skönt att sätta sig här vid datorn i total tysthet. Startar gärna igång "Lugna Favoriter", vilket jag vet många tycker är blaha att lyssna på, men det gör inget........jag gillar den lugna musiken. Å andra sidan så lyssnar jag gärna på annan musik också. Det mesta fungerar i mina öron. Nu sa jag det mesta, inte allt. Det som först poppar upp i tanken som jag inte gillar är jazz. Ledsen alla jazzälskare, men av någon anledning så klarar jag inte av den musiken.

Bara jag och Tussi är vakna, men hon vill ju såklart gå ut ganska på direkten. Tråkigt, för hon är så mysigt sällskap när hon ligger här bredvid......... Pang i kattluckan och upp för trappan i racerfart med stora svansen såg jag när jag gick och kollade. Småmorrande tittar hon ut där hon sitter i fönstret. Vi väntar..........där kom den skyldiga ute.:) Lugnet lägrar sig, svansen krymper till normal storlek och Tussi går ner och äter istället. Hennes svans blir grymt stor och fluffig när den fluffar upp sig. Hon har mycket päls min misemis.


Är det någon som vet var det härliga fredagsvädret blev av? Borta med vinden kan man säga, för det blåste en del igår samtidigt som vädret ruggade till sig med en del regn också. Det blev inte någon blomplantering igår. För kallt. En liten promenadrunda ner till affären i regnrusket för en minishopping. Upptäckte halvtjurigt när vi kom till parkeringen att min "favvokassörska" var ledig. Det är hon ju såklart värd, det är inte så jag menar, men det är alltid kul att byta några ord med henne.:)
Det soligaste jag såg igår var min postlåda som tyvärr börjar gå på sista versen. Den är lite småskabbig, men visst är motivet helt underbart! Det har varit vår sommarpostlåda i många år, då vi brukar byta ut den när det blir höst/vinter, men detta året har den fått stå ut med kylan. Jag gillar den skarpt! Det är ju liksom jag.......vatten, hela miljön och katten på båten.:) Måste hitta någon liknande igen.

Det bakades Sydafrikanska Hertzog cookies för fulla muggar igår till ett evenemang konfirmanderna har i kyrkan idag. Som tur var så var där en liten kaka som gick i paj, så den åkte ner i våra magar och visade sig vara riktigt mumsig. Bra med tanke på hur jag inte tycker det är kul att göra såna här "klä-in-formen-som-man-gör-paj-grejer". Här är de i alla fall......fix och färdiga.

Jag tittar aldrig på film mer än på kvällar, men igår kollade vi på en Beck-film, Öga för Öga, mitt på eftermiddagen. Beck-filmerna ligger högt på min tycka-om-lista. Jag vet inte om det är för att de verkligen är bra eller för att jag gillar Gunvald skarpt.:)

Sonen har ett arbete på en lektion som kallas "Elevens Val", där de som valt just detta med film (det är alltså inte alla i klassen som har detta), ska göra en filmrecension. Det är inte det lilla arbetet kan jag säg. Elevens Val kom till när de som bestämmer gav Degebergaskolan kritik för att de inte hade något som hette så. Istället hade de innan på skolan något som var supermycket bättre som kallades resurs. Där hade eleverna möjlighet att göra lite läxor och få hjälp med de som de hade svårt för. Ett bra exempel är matten. Mycket av högstadiets matte fattar jag inte ett dugg av och då är det guld värt att få den extrahjälpen på resursen. Givetvis så måste allt som är bra försvinna.:(
Kvällen bjöd på Tacos hos Peter och Camilla i de blåsiga bergen, vilket vi tackar för! Gott gotti gott gott.

2 kommentarer:

  1. Nämen så gullig du är! Min "favvokassörska". Tur att jag är nåns favorit, hihi.
    Ja här uppe i bergen var det minsann storm igår, inget jag gillar. Nu vill vi har sol och värme, ja så som det var i fredags. Kram!

    SvaraRadera
  2. Här är en som helt missade att vrida fram klockan! Tur att man har barn som har lite mer koll, nu sov jag bort halva dan, vilket inte händer så ofta!
    Håller helt med dig om resurs kontra Elevens val. Visst är det trist att ta bort något som fungerar och som är till nytta för eleverna, bara för att det så ska va! Men tyvärr inget ovanligt!

    Ha en bra kväll och morgondag!
    Kramar!

    SvaraRadera