onsdag 24 mars 2010

Tiden går fort.

Åren går och vi med dem. Idag är det 11 år sedan Andreas föddes. 11 år........tiden går så snabbt! Det blev en liten kort oskön sång från mig i morse eftersom ingen av de andra är ens lite intresserade av att ge sig på att sjunga på morgonen. Det är vi ganska glada för i och för sig. Det går inte att smyga in och väcka honom längre när han fyller år. Han hade tydligen varit vaken länge. Tråkigt!:) Tussi var såklart också med och gratulerade.

Han fick en cykel som han själv varit med och valt ut, men lovade att se förvånad ut när han kom ner och såg den. Snällt av honom.:)

Alla har sina små olika platser att sova på och väldigt olika sätt att dricka på. Mjau (Jennifers kise) har definitivt en egen stil. Det är i och för sig praktiskt att efter man sovit lite bara vända sig om, be att få kranen öppnad och sen dricka från vattenfallet som rinner ner över pälsen.:)

Wilma är här idag så vi tog en lite kortare runda och gick ner vid bäcken nedanför sockertoppen. Det var minst lika underbart väder idag som sist vi gick där.

Bäck betyder bada.

Lite mesigare bad här idag, men hon kombinerade drickandet med badandet.

När vi kommer hem och innan vi går in så är det lek som gäller. Jag föredrog att vara på asfalten istället för en halvlerig gräsmatta. Jag vet ju hur snygg Wilma blir i pälsen och nu när hon var våt ända upp på ryggen så tänkte jag att det var ett bra val. Av någon mystisk anledning så vill Meika sätta sig på henne och gör det ganska ofta. Det verkar inte störa Wilma en stund och när det stör henne gör hon något åt det.

Meika skyddar Wilma för faror och regn. Det är ju så man gör med sina vänner.

Vad ska jag säg........ Jag hade helt fel gällande att Wilma blev mindre full av grus och skit om de lekte på asfalten. Hon var fruktansvärt smutsig trots att jag försökte torka och torka innan vi gick in. Jag förstår inte varför hon inte fick följa med in till Jennifer.:) Nu är det bara att dammsuga upp grushögen som blir på golvet när hon förflyttar sig från platsen hon legat på. Till nästa plats...........

I ärlighetens namn så struntar jag helt i hur jordig, grusig och våt hon är. Jag är bara så glad att hon haft så kul som hon hade när vi var ute. Det finns ju både dammsugare och svabbar.:)

2 kommentarer:

  1. Bulldogarna här har oxå en förkärlek till att sätta sig på varandra. Vet inte varför, verkar nästan vara rasrelaterat.
    Stopp stopp, innan jag blir dum förklarad, jag ser att Meika inte är en bulldog ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hälsa Andreas och gratta från oss!
    Underbara hundbilder, får mig att tänka på den där reklamen när stora hunden skyddar lilla från regnet:-)

    SvaraRadera