lördag 13 mars 2010

Solen går upp och den går ner.

En kvinna har sagt till mig: "Ha alltid kameran med dig". Jag borde haft det i morse när jag var och lämnade Göran. Han skulle till Tyskland med grabbarna idag och av någon mystisk anledning så kan han inte köra hem själv ikväll. Märkligt eller hur? När jag körde hemåt igen strax efter klockan 6, så var ju solen på väg upp och himlen var så enormt vacker. Sådär röd ni vet........Så fin........och jag hade inte kameran med mig! När jag kom hem gick jag ut och fångade vad jag kunde här, vilket bland annat var denna röda skog.

Vände jag ryggen åt den röda skogen, så fångade min blick detta.

När solen väl börjar gå uppåt, så går det snabbt.

Här hade solen gått ner. Tänk att man kan bli så trött när man varit på startmöte med jobbet med övernattning. Kan det vara åldern i kombination med för mycket grupparbete? Nej, jag tror inte heller det. Jag vet inte, men han måste dessutom varit rädd att någon skulle sno fjärrkontrollen för honom eftersom han ju tittade på TV.:)

Trött blir jag också på bolaget jag har bredbandet på. Jag är inte bara trött på dem utan faktiskt snart riktigt förbannad. Igår förmiddags ringde jag och ifrågasatte när den nya routern var skickad och skulle komma efter att beställts för en vecka sen. Han sa att han inte kunde se när den kom, men att den nog var hos mig som igår. Den var skickad säger han. Efter att ha konstaterat att det inte kom någon denna dagen heller, började jag morra inombords. När sen internet plötsligt helt slutade fungera här efter att jag flyttade den jättelånga röda sladden (som ringlar sig som en orm genom hela huset) till Andreas dator, så mer än morrade jag inombords. Jag ringde för hundrafemtioelfte gången till bolaget och då konstaterar denna människa att han jag pratade med på förmiddagen hade ändrat några siffror någonstans så det var därför inte datorn hade "kontakt" med modemet. Varför i h..... har han ändrat på det undrade jag. Det förstod inte han heller. Plötsligt säger han att eftersom det varit min brors modem, så kan det också ställa till med något........vad han nu sa.......... minns inte. Men hallå! Min bror har ringt hundra gånger till er för att hjälpa mig. Det är mitt modem och har alltid varit.

Nu ägnade jag den närmsta timmen åt att försöka få ordning på det med lösenord hit och dit (med hjälp av bror min i andra änden av luren) och efter ytterliggare ett samtal till supporten, så lyckades han hjälpa mig att få rätsida på det. WOW!!!!! Nästan lite chockartad upplevelse att jag fick hjälp. Nu visar det sig också att routern skickades igår, och inte alls innan i veckan. (Jag passade på att lite elakt fråga om det var säkert att det blev rätt som skickade denna gången. Han sa ja........jag är tveksam.) De hade problem med att få in de routrarna säger han, så det är därför den inte skickats innan. Skitsnack. Jag gissar på att de hade missat det och min teori är att den första jag pratade med på förmiddagen ljög så det rök om det för att jag inte skulle få frispel.

En av mina söner kommenterade leende att jag lät väldigt förbannad i telefon och trodde jag pratade med någon annan om det hela......... Jag är alltid vänlig och trevlig när det är något sådant jag grejar med, för det brukar inte löna sig att bli arg. Denna gången misslyckades jag totalt. Jag som tyckte att jag bara lät bestämd och besviken.......ups som det kan bli.

1 kommentar:

  1. Jag måste bara säga att jag tycker du var väldigt duktig som fixade till det, med tanke på ditt tålamod och data intresse menar jag. :)Broren

    SvaraRadera