tisdag 30 mars 2010

Wilma-tisdag

Det var inga muntra grabbar som kom hem sent igår kväll efter att varit i Helsingborg (fick jag sen veta att de varit i) och sett sitt favoritlag IFK Göteborg förlora. Så kan det vara, men ett lag kan ju inte alltid vara bäst och vinna.:) De kommer väl över det igen snart hoppas jag.

Inte nog med den förlusten, för ovanpå allt elände seglade vinsten för hockeyfavoriterna Leksand bort på hemmaplan. Ingen bra kväll alltså. Bara motgångar. Tur jag inte har sådana allvarliga sportiga laster.:)

Jag försöker muntra upp de stackarna med lite färgglada blomster på köksbordet istället, men det är ju inte blått och vitt förstås, så det fungerar kanske dåligt........

Idag har det varit Wilma-tisdag vilket innebär att Wilma har varit min vovve idag.:) Såhär ser hon ut i början när hon väldigt gärna vill att jag ska begripa att hon vill gå till Meika. Såhär ser hon alltså ut från det att hon kommer in genom ytterdörren på morgonen. När det äntligen är dags att gå ut och jag börjar klä mig blir hon väldigt, väldigt mycket glad. Tar det sen för lång tid innan jag blir klar, så börjar hon gruffa, voffa och stampa.:)

Av någon konstig anledning är hon alltid mer eller mindre smutsig efter vår promenad med Meika. Kanske inte så konstigt förresten, med tanke på att hon absolut inte kan låta bli att bada i bäcken när vi går vid den. Det är ju bara så skönt att bada! När vi sen kommer hem rullar hon gärna runt och leker med Meika = smutsig.:) Idag var hon ändå ganska ren när vi kom in.

Söt är hon i alla fall..........min lilla Wilma.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar